Jeg er oppvokst med mammas hjemmebakte brød og dette er en tradisjon jeg har tatt med meg videre. Så her spises det for det meste hjemmebakt brød. Og i dag var det brødbakedag, kaldt, vått og guffent ute....da smaker det ekstra godt med noen skiver rykende ferskt brød med brunost på, mmmm
Jeg følger egentlig ikke noen oppskrift, men bruker sånn ca halvannen pose grovbakst, et par gode never havregryn, 1 dl linfrø (knuste eller hele), halvannen fersk gjær, 9 dl vann, 3-4 ss olivenolje...ja, det er vel det tror jeg.
Sakarias likte de ihvertfall kjempegodt ;-)
SvarSlettDET var bra:-)
Slett