torsdag 16. januar 2014

Hjemmelagd müsli


Her om dagen fikk jeg endelig fingeren ut og fikk prøvd meg på å lage min egen müsli/granola/frokostblanding. Ja jeg vet ikke helt hva jeg skal kalle det, men det jeg ville ha var noe som var godt og mettende å blande i yoghurt. Og det var akkurat det det ble:-) Utrolig godt i vaniljeyoghurt, og for å gjøre det ekstra godt kan du jo ha i noen friske blåbær eller bringebær også,mmmm...
Dette ble en 'på slump' blanding, men ingrediensene var sånn omtrent:
1 lag rugflak
1 lag havregryn
1 lag sesamfrø
1 lag solsikkekjerner
1 lag linfrø
1 god ss flytende honning rørt ut i
0,5 dl vann
0,5 dl olivenolje
Kanel

Start med å dekke et stekebrett med bakepapir, hell rugflak, havregryn, sesamfrø og solsikkekjerner lagvis på plata (jeg lot hvert lag dekke det neste). Dryss over godt med kanel, fordel væsken jevnt over og bruk hendene til å blande det godt. Bre utover stekebrettet og sett midt i ovnen ved 140 grader og stek i opptil en time. Det skal bli gyllent og knasende så her er det bare å smake seg fram:-)


Jeg tok det jeg hadde i hus av 'frø', så neste gang blir det kanskje litt andre ingredienser. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer:)