torsdag 20. februar 2014

Kyllingform




Nå var det på tide å prøve noe nytt på matfronten igjen. Har blitt til at jeg har prøvd litt mindre nytt på eget initiativ i det siste da vi får levering fra Lillesands Beste annenhver uke og da blir skjemt bort med 3 nye oppskrifter hver gang. Mye av det er så godt at vi bare MÅ lage det igjen så da har vi plutselig fått utvidet middagsrepetoaret betraktelig:-)


Men når det er sagt så ELSKER jeg jo å prøve ut nye ting, og da slo jeg til med en raskt tilberedt kyllingform etter inspirasjon fra Trines Matblogg. Jeg gjorde noen justeringer for at det ikke skulle bli for spicy for de små og det ble vanvittig godt:-)

Her er min 'vri':
  • 3 kyllingfileter, del i to
  • 0,5 rødløk delt i 'halve båter
  • 1 rød paprika, delt i 'firkanter'
  • 1 gul paprika, delt i 'firkanter'
  • 1 ts thai rød karripasta
  • 2/3 glass søt mangochutney (av de minste glassene, er i underkant av 400 g i dem)
  • saften fra 0,5 appelsin
  • 1 dl matyoghurt
  • salt og pepper
Krydre kyllingen med salt og litt pepper og stek dem gyldne  på begge sider i litt olje. Ha over i ei ildfast form. Fres løk og paprika i panna med litt olje 2-3 minutter, tilsett karripasta og la det surre et par minutter til. Hell blandingen over kyllingfiletene.

Bland mangochuthney og appelsinsaften godt sammen og rør i matyoghurten. Hell blandingen over formen.

Stek ved 200 grader i 15-20 min (eller til kyllingen er gjennomstekt). Når du tar ut forma legger du inn et par nanbrød. Server herligheten med ris og nanbrød. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer:)