mandag 31. mars 2014

Wok med svin

I dag prøvde jeg en ny wok-vri med strålende resultat. Både store og små spiste opp hver eneste lille bit. Hvis jeg skulle lagd den til bare voksne hadde jeg nok brukt litt mer chili og ingefær, men med de mengdene jeg brukte her ble det en mild og god smak for både barn og voksne.


Ingredienser:
600 g strimlet svinekjøtt
1 rød paprika, strimlet
3-4 gulrøtter, strimlet
1 grønt eple i terninger
4 vårløk i biter
2 hvitløksfedd, presset
1-2 cm rød chili, finhakket
1-2 cm ingefær, skrelt og finrevet
3-4 ss søt soyasaus (ketjap manis)
2-3 ss vanlig soyasaus
pepper

Wok kjøttet til det er gjennomstekt. Ha det over i en bolle og wok så gulrot og paprika i noen minutter (til gulrøttene er litt myke). Tilsett eple og vårløk og surr i et par minutter til. Tilsett chili, ingefær og hvitløk og la det surre 1-2 min før du rører inn sausene og litt nykvernet pepper.

Server med nudler.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer:)