torsdag 12. januar 2017

Lavkarbo knekkebrød med spelt


Disse knekkebrødene ble utrolig gode og så gjør det jo ingenting at de i tillegg er lavkarbo:-) 

Når du først har fått fordelt røra utover stekebrettene er det ikke mye jobb å lage disse knasende, gode herlighetene. 

Denne oppskriften er nok til 3 stekebrett. 
 
5,25 dl grovt speltmel
5,25 dl havregryn
2,25 dl sesamfrø
3      dl solsikkefrø
1,5   dl linfrø
1,5   dl kruskakli
1,5   ts salt
10,5 dl lunket vann

Sett ovnen på 180 grader varmluft.
Bland alt det tørre og bland så inn vann. Fordel røra utover 3 bakepapirkledde stekebrett med en slikkepott eller hendene og sett alle brettene i ovnen. Etter 10 minutter tar du ut ett og ett brett og ruter opp i ønsket størrelse med et pizzahjul. Stek videre i 20 min, bytt plassering på brettene, stek videre i 20 min, bytt plassering på brettene og fortsett stekingen til knekkebrødene er tørre og sprø. Jeg stekte i tilsammen (1 time, altså 10 + 20 + 20 + 10 min). Noen var fremdeles litt myke, så disse samlet jeg på ett brett og stekte videre i 5 min. 

Nyt nystekt knekkebrød med favorittpålegget ditt:-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tusen takk for kommentarer:)